vrijdag 2 mei 2014

Antwerpen II #hotspots



Antwerpen, wàt een leuke stad. Ik mocht er de afgelopen paar dagen vertoeven en ik zal jullie een paar dingen laten zien die ik gedaan heb. Hotspots heb ik het maar genoemd, want dat klinkt hip. 


Bovenstaande foto is gemaakt op het dak van het mas museum. Het mas museum is eigenlijk van alles in 1. 'Een verzameling van belevenissen' zoals ze zelf zeggen. Dat vind ik dan weer een beetje overdreven maar het is zeker leuk om een kijkje te nemen. Als je echter een cultuurbarbaar bent maar wel van het uitzicht wilt genieten kan je gewoon met de roltrappen naar boven, helemaal gratis.  En dan kom je op het grote panoramaterras waar je de stad eens goed kan bekijken. 
MAS museum, hanzestedenplaats 1



Ik houd van hardlopen, dus hebben we 's ochtends een rondje gedaan in het stadspark. Leuk park om even lekker te genieten in het zonnetje of sportief te doen.
Het ziet eruit als een spontane foto maar eigenlijk waren we al klaar met lopen en ging ik nog even quasi nonchalant voor het standbeeld langs zodat mijn zus even een foto kon maken. Ssssht.
Stadspark, Antwerpen 


Aangezien ik een tijdje even helemaal geen suiker heet, de 'sugarfree challenge' zoals we dat leuk noemen, is het moeilijk om even wat lekkers te happen. Gelukkig hebben we dan altijd nog Frozen Yoghurt. Het was aardig moeilijk om alle koekjes, chocola en snoepjes te weerstaan maar uiteindelijk heb ik alleen braaf fruitjes in mijn bakje gedaan. En het was héerlijk.
Moochie, eiermarkt 9 




















Strentelend door wat straatjes kwamen we een leuk winkeltje tegen: Ozo leuk. Zoals je in de etalage ziet verkopen ze voornamelijk leuke hebbedingetjes en vooral de printjes vond ik erg leuk. Lekker foute jaren vijftig printjes, zoals je ook op de tas in de etalage ziet. Je kon ook bakjes met kleine geurdingetjes samenstellen. Deze kan je in een brandertje doen en als het goed is ruikt je kamer dan heerlijk. Naar biscuit, citroen, witte chocolade en nog veel meer. Ik heb er zes gekocht en als ik weer in mijn kamertje in Nijmegen ben ga ik ze uitproberen.
Ozo leuk, Antwerpsestraat 30



Hier zie je de binnentuin van de Universiteit. Ik vond het echt een beetje Harry Potterachtig dus wilde jullie dit plaatje niet onthouden.
Stadscampus, prinsstraat 12



Pizza is always a good idea ;). Na een volle dag zijn we lekker neergeploft bij Verona, een heerlijke italiaans restaurant. Ik ben zeg maar een van de slechtste kiezers die er bestaat, en gelukkig wilde mijn zus ook de pizza's delen. Links met groenten en rechts vier kazen. Verrukkelijk.
Restaurant Verona, Oude koornmarkt 28


In het modemuseum in Antwerpen vind je tijdelijke voorstellingen. Wij gingen er heen en nu is er een tentoonstelling over pluimen en veren in de mode. Nu zal ik dit zelf niet zo snel aan doen als vegetariër, maar het is zeker leuk om een kijkje te nemen. Dit was de eerste keer dat ik in een modemuseum was en ik moet toegeven dat ik niet altijd heel veel begrijp van 'high fashion'. Zo zie je op de linkerfoto een 'japon met lijf in ganzenveren en rok in struisveren' van Alexander McQueen. Prachtige jurk, niet heel draagbaar.
Op de rechterfoto zien we links een jurk van Giambatista Vali, die ik ook erg mooi vind maar dan komen we bij het roze gedrocht aan. Dit is een creatie van Dries van Noten, maar hier snap ik dus helemaal niks van. Het zal vast op een of andere manier heel 'fashionable' zijn maar ik vind het vooral erg lelijk.
Modemuseum, nationalestraat 28


Tot slot een foto van een heel leuk tweedehandswinkeltje, hierover later meer want ik heb een aantal aankoopjes gedaan. Stay tuned ;) 
Antwerpen is een erg leuke stad. We zijn uiteraard ook nog de meir afgegaan, dit is de grote winkelstraat. Hier vind je onder andere een urban outfitters (leukste winkel die er bestaat), forever 21, bershka en eigenlijk alle grote modeketens. Daarbuiten heb je ook veel leuke straatjes met tweedehandswinkeltjes die ook zeker de moeite waard zijn om te bezoeken. Dan zeg ik voor nu op zijn vlaams: sallutekes! 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen