woensdag 14 mei 2014

Courgettepasta

Courgettepasta is helemaal hip en happening in bloggersland. Aangezien ik wel open sta voor lekkere gezonde recepten ging ik ook maar aan de slag. En daaruit volgde deze creatie. Het is een simpel gerechtje en je bent er echt heel snel mee klaar, het kost je niet meer dan tien minuutjes. Lees snel verder wat ik gemaakt heb.


Hier zie je de ingedriĆ«nten die ik gebruikt heb. Dit is voor 1 persoon. 1 kleine courgette, rode pesto, zongedroogde tomaatjes, cherrytomaatjes, half uitje, teentje knoflook, pijnboompitjes. 


De eerste keer dat ik courgettepasta maakte had ik dat geweldige aparaatje nog niet. Hierdoor moest ik alle slierten los mes een keukenmesje snijden. Je begrijpt wel dat ik niet bijster veel te doen had die dag want dit koste me al snel een half uur. Laatst heb ik echter de juliennesnijder gekocht. Deze is te koop bij de Dille & Kamille en kost 3.50. Ineens was ik in 2 minuten klaar met mijn sliertjes, ideaal apparaat!

En zo zien dan je courgetteslierten eruit. Ik heb de schil er aangelaten want je weet wat mama zegt, de meeste vitaminen zitten onder de schil. 

Netjes alle groenten gesneden. 

De pijnboompitten rooster je even in een aparte pan, zonder olie of boter. 

Eerst even het uitje en de knoflook fruiten,

en dan de tomaten erbij gooien samen met een dikke eetlepel pesto. 

De courgetteslierten kan je dan gewoon in je pan erbij doen. Even samen warm laten worden en..

tadaaa, je eigen courgettepasta. Ik doe de pijnboompitjes er overheen en wat parmezaanse kaas. Want ik houd van kaas. De courgette was nu nog een beetje knapperig, wil je dat het echt dezelfde structuur als pasta heeft raad ik je aan om de courgetteslierten eerst eventjes te koken.


En zo zag mijn bord er tien minuten later uit. Het was lekker! 

4 opmerkingen:

  1. mooi gerecht, maar ben zelf niet dol op courgettes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah lijkt me lekker! Ben dol op courgettes, vooral courgette soep :)

    BeantwoordenVerwijderen