zondag 25 mei 2014

Een dag in eten + omeletwrap recept



Ik houd van eten. Soms heb ik dagen dat ik van eet tot eetmoment leef, en me er al op kan verheugen wat voor lekkers ik ga maken. Dat klinkt een beetje sneu, maar het is toch echt waar. Zoals gisteren, ik had een rustig dagje en was veel thuis, waardoor ik net wat extra aandacht aan mijn eten kon schenken. En daarom ga ik jullie nu laten zien wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt.
Ik begon met banaaneipannekoekjes met bramen en kokossnippers. Eerst maakte ik de pannekoekjes altijd van 1 banaan en 1 ei, maar dit keer deed ik er een extra eiwit bij. Ze draaide net wat beter. Dit is momenteel echt mijn favoriete ontbijt, en ik maak het denk ik wel 5x per week, en dan varieer ik met hoe ik het 'beleg'.

Ik liep 13 kilometer hard en toen ik terugkwam nam ik snel even een perzik (en dronk ik ongeveer drie liter water gok ik, maar dat even terzijde) voordat ik aan mijn lunch begon.

Ik maakt als lunch namelijk een omeletwrap! Ik heb het een paar keer voorbij zien komen en was benieuwd, dus maakte ik het zelf. Ik klutste 2 eieren met een scheutje melk, en bakte dit als een soort pannekoek in de pan. Ik deed ook nog een klein beetje geraspte kaas op de bovenkant, en als je hem dan omdraait krijg je zo een lekker gebakken kaas smaakje. In de anderen pan bakte ik wat champignons, spinazie en vegetarische hamblokjes. Het was maar net dat ik deze groentes in huis had maar je kan eindeloos variĆ«ren met wat je erin doet. Handig als je even je koelkast leeg wilt maken! 



Ik smeerde wat roomkaas op het omelet, en daarna gooide ik alle groenten erop. Even dichtdraaien en daar is je omeletwrap! Ik vind het een leuk idee, en het is net weer wat anders dan een normale omelet. Voor herhaling vatbaar! Het is denk ik ook gewoon lekker om koude groentes erin te doen, en bijvoorbeeld wat sla.
Tussendoor nam ik wat (nog deels bevroren) bramen. Ik ben dol op zomerfruit!
En als avondeten maakte ik een lekker vullende salade. Mijn plan was hem heel artistiek op te maken dus rangschikte ik alle groente en pasta mooi, maar uiteindelijk kwam er zoveel overheen dat daar niet veel van over is. Ach, hij was heerlijk! Dit zat er allemaal in: Sla, handje pasta, vegetarische hamblokjes, cherrytomaatjes, paprika, rode ui, croutonmix, kaas en een pestodressing.
En dat was mijn dag in eten. Ik heb gezond gegeten, maar toch echt heerlijk!

5 opmerkingen:

  1. Mjum, volgens mij houd je wel van heeel lekker eten! Mooie foto's van delicious eten!


    vanilles-x.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaaaaah krijg hier trek van haha, het ziet er allemaal enorm lekker uit <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen